Georgian Brands – Casually or Intentionally

Authors

  • Leli Bibilashvili The University of Georgia

DOI:

https://doi.org/10.62343/cjss.2012.104

Keywords:

Brand Perception, Consumer Behavior, Market Positioning, Brand Differentiation, Communication Strategy, Environmental Branding, Brand Loyalty

Abstract

დღესდღეობით ბრენდს კომპანიების წარმატებასა და წარუმატებლობაში უმნიშვნელოვანესი ადგილი უჭირავს.
თუმცა, თითოეული წარმატებული ბრენდის მიღმა უამრავი შეცდომა დგას, ბრენდები ასე ადვილად და მარტივად არ
ყალიბდება. ბრენდის წარმატება სწორად დაგეგმილ სტრატეგიაზე და მის განხორციელებაზეა დამოკიდებული.
სტატია მიმოიხილავს ბრენდს, მისი განვითარებისა და მართვის თავისებურებებს და წარმოადგენს ქართულ
რეალობაში არსებულ ვითარებას ბრენდინგის თვალსაზრისით. კერძოდ, სტატიაში მოცემულია მტკნარი წყლის
ბრენდებად ქცევის ამხსნელი ფაქტორები. სტატიაში მოცემული ინფორმაცია თვისობრივ კვლევას ეფუძნება და ძირითადად ბრენდის პერსონიფიკაციის, პირველადი და მეორადი ასოციაციების შესწავლის შედეგად კონკრეტულ დასკვნებს გვთავაზობს. სტატიაში, ამასთანავე განხილულია ბრენდის რაციონალური შეფასებებიც. სტატიაში მოცემულია მცდელობა ხაზი გაესვას საქართველოში ბრენდინგისადმი სტრატეგიული მიდგომის საჭიროების განსაზღვრას, რადგან კვლევის საფუძველზე მკვეთრად იკვეთება, რომ საქართველოში ის ერთეული პროდუქტებიც კი, რომელიც ბრენდად იქცა სრულიად შემთხვევითი ფაქტორების წყალობით გადაიქცა ბრენდად და არა ინტენსიური მარკეტინგული თუ სტრატეგიულად
დაგეგმილი სწორი კომუნიკაციის შედეგად. ბრენდების, როგორც რაციონალური, ისე პერსონიფიცირებული
შეფასების დროს საკმაოდ ცხადი ხდება, რომ საკომუნიკაციო აქტივობები საკმაოდ სპონტანურ ხასიათს ატარებს.

Downloads

Published

31.12.2012

How to Cite

Bibilashvili, L. (2012). Georgian Brands – Casually or Intentionally. Caucasus Journal of Social Sciences, 5(1), 138–147. https://doi.org/10.62343/cjss.2012.104

Issue

Section

Research papers