Inevitability of Literature Tours Inculcation in Educational System
DOI:
https://doi.org/10.62343/cjss.2011.88Keywords:
Literature tours, Vazha-Pshavela, Writer's museum, Intellectual development, Tour organizationAbstract
საქართველოში, და არა მარტო საქართველოში, გავრცელებულია ლიტერატურული ტურები. მათ ძირითადად
ექსკურსიის სახე აქვს და შემოიფარგლება რომელიმე მწერლის მუზეუმის დათვალიერებით. ეს ძალზე მისასალმებელია,
მაგრამ არ არის საკმარისი ექსკურსანტთა ინტელექტუალური დონის ასამაღლებლად. არადა, ლიტერატურულ ტურებს
სწორედ ეს დანიშნულება უნდა ჰქონდეს _ განათლების ამაღლება. მეცნიერთა მიერ უკვე დადგენილია, რომ “თხრო-
ბითი განათლების” კონცეფცია მრავალმხრივ ვერ ავითარებს ადამიანს, რადგან მხოლოდ ინფორმაციის მიღებასა და შენახვას
ისახავს მიზნად. პრაქტიკის გარეშე კი ინდივიდი სრულყოფილი პიროვნება ვერ გახდება. ინფორმაციის შენახვა, ერთი
მხრივ, იწვევს კრიტიკული აზროვნების შეფერხებასაც, რომელიც მხოლოდ მაშინ ყალიბდება, თუ ადამიანი სამყაროსთან ურთიერთობას იწყებს მისი გარდაქმნის, გაუჯობესების მიზნით, რაც მხოლოდ წიგნით ვერ მიიღწევა. “პრობლემების
წამომჭრელი” განათლების განვითარებას ხელს უწყობს ტურები, ხოლო ზოგადსაკაცობრიო, ეროვნული და ლიტერატურული აზროვნების განვითარებას _ ლიტერატურული ტურები.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Tamar Sharabidze, Ana Dolidze
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
In case an article is accepted for publication it is allowed to combine the article with other research, to conduct new research on the article, or to make different arrangements on condition that the same license is used including commercial purposes.
As an author of an article published in the Caucasus Journal of Social Sciences, you retain the copyright of your article and you are free to reproduce and disseminate your work.