Problems and Perspectives about Expansion of Museum Audience in Georgian Museums
DOI:
https://doi.org/10.62343/cjss.2011.67Keywords:
Museum Audience, Cultural Heritage Institutions, Visitor Engagement, Audience Research, Museum Development Visitor Demographics, Audience ExpansionAbstract
XX საუკუნე საზოგადოებრივი კომუნიკაციების განვითარების (რადიო, ტელევიზია, კინო, ფაქსი და ბოლოს - ინტერნეტი)
თვალსაზრისით მეტად წარმატებულ პერიოდს წარმოადგენდა, მაგრამ, გარდა ამისა, ფართოდ განვითარდა კომუნიკაციის კიდევ ერთი ტრადიციული საშუალება, “რომელიც კვლავ ჩვენთანაა, მუდმივად ვითარდება და აფართოებს თავის გავლენას ესაა მუზეუმი”.
საქართველოს კანონში ”მუზეუმების შესახებ” მუზეუმი განმარტებულია, როგორც ”კანონით დადგენილი წესით შექმ-
ნილი (დაფუძნებული) და/ან რეგისტრირებული იურიდიული პირი, რომლის მიზანია სამეცნიერო-კვლევითი და კულტურულ-საგანმანათლებლო საქმიანობის განხორციელება, კულტურული მემკვიდრეობის გამოვლენა, დაცვა, შესწავლა, ექსპონირება და პოპულარიზაცია”, ხოლო მუზეუმების საერთაშორისო საბჭოს (ICOM) განმარტების თანახმად, მუზეუმი არის “მუდმივმოქმედი დაწესებულება, რომელიც ინახავს და გამოფენს კულტურულ ან სამეცნიერო მნიშვნელობის ნივთებს შესწავლის, გაცნობის ან გართობის მიზნით”. აშკარაა, რომ მუზეუმის ყველა, მეტ-ნაკლებად ცნობილ განმარტებაში მთავარი ადგილი უჭირავს დამთვალიერებელს/ვიზიტორს. სწორედ მათ რაოდენობაზეა დამოკიდებული ამა თუ იმ მუზეუმის წარმატება თუ წარუმატებლობა.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Tinatin Gogishvili
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
In case an article is accepted for publication it is allowed to combine the article with other research, to conduct new research on the article, or to make different arrangements on condition that the same license is used including commercial purposes.
As an author of an article published in the Caucasus Journal of Social Sciences, you retain the copyright of your article and you are free to reproduce and disseminate your work.