The Salesperson’s Social Influence Principles in the Process of Buying

Authors

  • Rusudan Tsitskishvili The University of Georgia

DOI:

https://doi.org/10.62343/cjss.2012.107

Keywords:

Social influence, Consumer behavior, Salesperson's influence, Persuasion techniques, Credibility and attractiveness, Reciprocity Scarcity principle

Abstract

სოციალურ ზეგავლენას მნიშვნელოვანი ადგილი უჭირავს სხვადასხვა სფეროში და მათ შორის არის სამომხმარებლო ქცევა. სამომხმარებლო ქცევის ერთ-ერთი შემადგენელია უშუალოდ ყიდვის განხორციელების პროცესი. ამ დროს მომხმარებელზე მრავალი ფაქტორი მოქმედებს. ერთ-ერთი ძირითადი ფაქტორი არის გამყიდველი. გამყიდველი იყენებს სხვადასხვა ფაქტორს მომხმარებელზე ზეგავლენის მოსახდენად. ამისათვის ის უპირველეს ყოვლისა უნდა იყოს აღქმული მომხმარებლის მიერ როგორც მიმზიდველი და სანდო. გარდა ამისა, გამყიდველი ზეგავლენის მოსახდენად იყენებს მთელ რიგ ტექნიკებს. მათ შორის ძირითადია: სხვა მომხმარებელთა ქცევის დამოწმება, პროდუქტის შეზღუდული რაოდენობით წარმოდგენა, თანამიმდევრული დათანხმება, დავალებულობის გრძნო-ბის გამოწვევა, კონტრასტული აღქმა. ამ პრინციპების ცოდნა და მათი კრეატულად გამოყენების უნარი არის აუცი-ლებელი პირობა თანამედროვე კონკურენტულ სამყაროში გადასარჩენად.

Downloads

Published

31.12.2012

How to Cite

Tsitskishvili, R. (2012). The Salesperson’s Social Influence Principles in the Process of Buying. Caucasus Journal of Social Sciences, 5(1), 178–186. https://doi.org/10.62343/cjss.2012.107

Issue

Section

Research papers