The Salesperson’s Social Influence Principles in the Process of Buying
DOI:
https://doi.org/10.62343/cjss.2012.107Keywords:
Social influence, Consumer behavior, Salesperson's influence, Persuasion techniques, Credibility and attractiveness, Reciprocity Scarcity principleAbstract
სოციალურ ზეგავლენას მნიშვნელოვანი ადგილი უჭირავს სხვადასხვა სფეროში და მათ შორის არის სამომხმარებლო ქცევა. სამომხმარებლო ქცევის ერთ-ერთი შემადგენელია უშუალოდ ყიდვის განხორციელების პროცესი. ამ დროს მომხმარებელზე მრავალი ფაქტორი მოქმედებს. ერთ-ერთი ძირითადი ფაქტორი არის გამყიდველი. გამყიდველი იყენებს სხვადასხვა ფაქტორს მომხმარებელზე ზეგავლენის მოსახდენად. ამისათვის ის უპირველეს ყოვლისა უნდა იყოს აღქმული მომხმარებლის მიერ როგორც მიმზიდველი და სანდო. გარდა ამისა, გამყიდველი ზეგავლენის მოსახდენად იყენებს მთელ რიგ ტექნიკებს. მათ შორის ძირითადია: სხვა მომხმარებელთა ქცევის დამოწმება, პროდუქტის შეზღუდული რაოდენობით წარმოდგენა, თანამიმდევრული დათანხმება, დავალებულობის გრძნო-ბის გამოწვევა, კონტრასტული აღქმა. ამ პრინციპების ცოდნა და მათი კრეატულად გამოყენების უნარი არის აუცი-ლებელი პირობა თანამედროვე კონკურენტულ სამყაროში გადასარჩენად.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Rusudan Tsitskishvili
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
In case an article is accepted for publication it is allowed to combine the article with other research, to conduct new research on the article, or to make different arrangements on condition that the same license is used including commercial purposes.
As an author of an article published in the Caucasus Journal of Social Sciences, you retain the copyright of your article and you are free to reproduce and disseminate your work.