Methodological Aspects of Studying of a Cultural Heritage in the Georgian General Educational Space

Authors

  • Irine Abesadze Shota Rustaveli Theatre And Film Georgian State University
  • Mildred Kalandarishvili Guram Tavartkiladze Teaching University

DOI:

https://doi.org/10.62343/cjss.2011.56

Keywords:

Culturological disciplines, Cultural history, Theoretical representations, Educational process, Cultural science, Art culture

Abstract

როგორც პრაქტიკამ გვიჩვენა, განსაკუთრებით ამ ბოლო წლებში, საგანმანათლებლო რეფორმის ერთ-ერთ უმნიშვნელოვანეს მიმართულებას, თანამედროვე განათლების ჰუმანიტარიზაცია-ჰარმონიზაციის სტრატეგიის განსაზღვრა წარმოადგენს.
მიუხედავად იმისა, რომ შესაძლოა ერთი შეხედვით არაფერი ჰქონდეს დასაწუნი საქართველოს ზოგადსაგანმანათლებლო სისტემაში მომავალი სასწავლო გეგმით გათვალისწინებულ პროგრამებს ერთის მხრივ, სახვით და გამოყენებით ხელოვნებასა და მეორეს მხრივ, კულტურის ისტორიის სფეროში, ჩვენი ღრმა რწმენით, ამგვარი დიფერენცირებული სასწავლო პროგრამების მიღმა რჩება კულტურული მემკვიდრეობის მეტად მნიშვნელოვანი მონაპოვრები. კულტურულ
მემკვიდრეობას, თუ როგორც საკაცობრიოს, ისე ეროვნულს ინტეგრირებულად შევასწავლით პირველი კლასიდან – ბოლო დამამთავრებელი კლასის ჩათვლით, პრინციპით მარტივიდან-რთულისაკენ, ვფიქრობთ, მივაღწევთ მოსწავლის ჰარმონიულ
პიროვნებად ჩამოყალიბებას, რომელსაც შეეძლება არა მხოლოდ საკუთარი კულტურული მემკვიდრეობის დაცვა, არამედ
სხვათა ნაღვაწის დაფასება და მოფრთხილება. ეს კი, თავის მხრივ გულისხმობს იმ სამი მეთოდოლოგიური ასპექტის ა) თეორიულის; ბ) ისტორიულის და გ) შეფასებითი–კრიტიკულის გათვალისწინებას, რომენიც განხილულია წინამდებარე სტატიაში.

Downloads

Published

31.12.2011

How to Cite

Abesadze, I., & Kalandarishvili, M. (2011). Methodological Aspects of Studying of a Cultural Heritage in the Georgian General Educational Space. Caucasus Journal of Social Sciences, 4(1), 5–10. https://doi.org/10.62343/cjss.2011.56

Issue

Section

Research papers