Methodological Aspects of Studying of a Cultural Heritage in the Georgian General Educational Space
DOI:
https://doi.org/10.62343/cjss.2011.56Keywords:
Culturological disciplines, Cultural history, Theoretical representations, Educational process, Cultural science, Art cultureAbstract
როგორც პრაქტიკამ გვიჩვენა, განსაკუთრებით ამ ბოლო წლებში, საგანმანათლებლო რეფორმის ერთ-ერთ უმნიშვნელოვანეს მიმართულებას, თანამედროვე განათლების ჰუმანიტარიზაცია-ჰარმონიზაციის სტრატეგიის განსაზღვრა წარმოადგენს.
მიუხედავად იმისა, რომ შესაძლოა ერთი შეხედვით არაფერი ჰქონდეს დასაწუნი საქართველოს ზოგადსაგანმანათლებლო სისტემაში მომავალი სასწავლო გეგმით გათვალისწინებულ პროგრამებს ერთის მხრივ, სახვით და გამოყენებით ხელოვნებასა და მეორეს მხრივ, კულტურის ისტორიის სფეროში, ჩვენი ღრმა რწმენით, ამგვარი დიფერენცირებული სასწავლო პროგრამების მიღმა რჩება კულტურული მემკვიდრეობის მეტად მნიშვნელოვანი მონაპოვრები. კულტურულ
მემკვიდრეობას, თუ როგორც საკაცობრიოს, ისე ეროვნულს ინტეგრირებულად შევასწავლით პირველი კლასიდან – ბოლო დამამთავრებელი კლასის ჩათვლით, პრინციპით მარტივიდან-რთულისაკენ, ვფიქრობთ, მივაღწევთ მოსწავლის ჰარმონიულ
პიროვნებად ჩამოყალიბებას, რომელსაც შეეძლება არა მხოლოდ საკუთარი კულტურული მემკვიდრეობის დაცვა, არამედ
სხვათა ნაღვაწის დაფასება და მოფრთხილება. ეს კი, თავის მხრივ გულისხმობს იმ სამი მეთოდოლოგიური ასპექტის ა) თეორიულის; ბ) ისტორიულის და გ) შეფასებითი–კრიტიკულის გათვალისწინებას, რომენიც განხილულია წინამდებარე სტატიაში.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Irine Abesadze, Mildred Kalandarishvili
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
In case an article is accepted for publication it is allowed to combine the article with other research, to conduct new research on the article, or to make different arrangements on condition that the same license is used including commercial purposes.
As an author of an article published in the Caucasus Journal of Social Sciences, you retain the copyright of your article and you are free to reproduce and disseminate your work.